1. U gaat met uw klacht allereerst naar de persoon die het betreft, bijvoorbeeld de leerkracht. Als de klacht wordt opgelost en zowel u als de leerkracht heeft daar een tevreden gevoel bij, dan is dat alleen maar winst.

  2. Als u niet tevreden bent, of u kunt de klacht niet samen oplossen, dan dient u (evenals de leerkracht) de klacht voor te leggen aan de schoolcontactpersoon. Deze kan u doorverwijzen naar een leidinggevende of een inhoudelijk deskundige, zoals een zorgcoördinator.

  3. Uiteindelijk komt u misschien terecht bij de directeur/rector. Deze zal mogelijk een overleg organiseren tussen klager en betrokkene, met als doel de klacht af te handelen en te komen tot een oplossing.

  4. In de scholen voor primair onderwijs is een mogelijke vervolgstap het voorleggen van de klacht aan de algemeen directeur primair onderwijs.

U kunt zich in dit interne traject laten begeleiden door de schoolcontactpersoon. De schoolcontactpersoon is het loket en de wegwijzer bij klachten. De schoolcontactpersoon is geen bemiddelaar. Contactpersoon van het Gymnasium Camphusianum is mevr. S. Kleyn , T: 0183 622 388 (school).

Vindt men dat het dan niet naar wens is afgehandeld, dan kan men contact opnemen met LKC: